onsdag 3 januari 2007

Jag är sjukt hungrig nu

Jag satt och slöåt en påse nötter och njöt av lugnet som brukar infinna sig när man har kommit hem från jobbet efter åtta outhärdliga timmar. Det slog mig att jag inte har spenderat mycket tid åt min blogg som jag kanske borde.

"Helvetes jävlar", skrek jag och reste mig upp alldeles för dramatiskt att alla nötterna flög ut över golvet. Jag ångrade mig som satan när jag kröp runt golvet och plockade upp varje nöt för hand, blåste bort krulliga hårstrån, plåster och insekter och la tillbaka dem i påsen igen. När jag var klar hade jag helt glömt bort vad jag skulle göra och varför jag blev förskräckt, men nu, tio dagar senare kom jag ihåg det; Visst fan, jag har ju en blogg med tre-fyra läsare.

Min dagliga läsning är för tillfället http://www.skistar.com/ där jag går in typ tio gånger om dagen för att kolla snöläget i Åre, mycket väl medveten om att de bara uppdaterar en, max två gånger om dagen. Det finns väl tillfällen man har känt sig lite mindre som en idiot, men va fan. Kom igen. Jag har inte varit ledig nästan ett år. Visst helger och , men det räknas inte.

Miss CK har även bett mig göra någon slags årskrönika, vilket jag säkert gör, när elefanter hoppar fallskärm för att smyga sig en inte ont anande flock med giraffer. Banzai! HAHAHAHAHAHAHA...Nej men seriöst, jag ska göra det, snart, I promise.

Jahaja, dagen börjar lida mot sitt slut och jag har massor att stå i, jag ska lämna er med de här orden...

8 kommentarer:

Andreas sa...

Jag har kolleger på jobbet som köpt skistar-aktier, de sitter nog och kollar ungefär lika ofta som dig.

Minst.

couch-kitten sa...

Ha ha, en ny version av "when hell freezes over" :P

Stefan sa...

jag kom hit för att skälla lite för du har försvunnit och befinner dig i farozonen "bort från länklistan". Vi vill inte ha några randombloggare där ...men till min glädje fann jag att du återigen kröp omkring på golvet letandes håriga nötter...hahaha

här har du min årskrönika för 2006

fuck 2006

Anonym sa...

I snörapporten för Åre idag rekomenderar dom att man skall ta av sig skidorna och GÅ ner till fjällgårdsliften... Ja, och så har dom höjt liftkortspriserna från den 5/1.. Lysande

Fröken F sa...

Hoppas du får det super i Åre, men akta dig för att ramla på läppen, jag kunde skylla på att min kille slår mig eller att ja sprutqat i botox, vad ska du skylla på? :P Det var kul att träffa dig i fem sekunder!

Anonym sa...

Bara tre-fyra läsare men kommentarer här från sex personer. Hur går det ihop? Vem eller vilka är det som använder dubbla identiteter? Det är en hund begraven här.

Anonym sa...

Jag skulle googla ordet "Panikartat" för att se om jag stavat det rätt och hamnade till min stora förvåning av nån anledning på din förra blogg. Började läsa och det slutade med att jag satt och skratta tills jag grät. Superskönt skrivet.
Din nya blogg är den första i världshistorien som hamnat bland mina favoritlänkar.
Be proud! Och fortsätt skriva. ;)

Skogan sa...

A: Du kan hälsa dem att det ser riktigt bra ut nu, lite is i backarna men det börjar arta sig.

CK: Gamla beprövade uttryck går fetbort det vet ju alla...

S: Jag vet att jag har varit dålig, men det finns nog tyvärr en lite överhängande risk att jag blir en liten randombloggare... Du har mina sympatier om du fimpar mig.

H: Nänä, det blev inget gående inte, Skutan var visserligen stängd lite då och då pga hård vind, men det fanns mycket att åka ändå.

[: Jag trillar aldrig ;) Kul att träffa dig och Matte också

C: Det är jag som använder dem till att fylla ut kommentarerna... Jag har skapat spökbloggar för att det inte ska se misstänksamt ut

E: Oj, det var minsann inget dåligt smicker, det tackar man för. Jag ska försöka att finna mer inspiration.