måndag 26 november 2007

Miljötänkande är viktigt

Nu vill jag inte på något sätt snacka skit om Forsen...men nu blev det så i alla fall. Det kan inte hjälpas. Killen jobbar som bekant som politiker och har propsat mycket på det här med att värna om miljön osv. Jag ska inte gå in på vilket parti.. *HOST*sverige*HOST*demokraterna*HOST* *HARKEL*

Nej så farligt är det inte.

Men jag kan inte annat än konstatera vilken extrem hycklare han är.

Jag låter följande historia förklara mer:

Det var en ganska vacker höstdag i mitten av november, fåglarna sjöng, eller ja... tekniskt sett så gjorde de bara massa störande kraxande ljud, men ändå. Jag stod i den svala nobemberluften, kisade lite mot solen och drog några djupa andetag. Till en början forsade sval syrerik luft ner, men efterhand kände jag en obetydlig men ändå svag doft av...avgaser...nej...svave..nej...kol! I samma sekund som jag kom på det så hördes ett högt tuffande i fjärran. Lite konstigt tänkte jag eftersom närmaste station låg två kilometer därifrån.

Jag stod kvar en stund och försökte lokalisera var ljudet kom ifrån, ändå tills det blev fruktansvärt uppenbart. En svart kolrök närmade sig på vägen framför mig, den bredde ut sig över horisonten och och lämnade ett svart täcke bakom sig på både vägar och hus. Mitt i molnet kunde jag lite svagt skymta en bil som formligen flög fram, uppenbarligen i alldeles för låg växel eftersom motorn lät som trimmad slagborr. ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Bilen flög fram i 130 på en 50-väg och tvärnitade så hårt vid ett övergångsställe så bilen fick bredsladd och ställde sig på två hjul för en kort stund. En äldre man med käpp och en tant med rullator hade gjort sig redo att korsa vägen. Killen i bilen tutade irriterat under tiden de gick över BIIIIP BIIIIIIIIIIP BIP BIP BIP BIIIIIP. Det skräckslagna pensionärsparet snubblade sig i panik över vägen och mannen hötte med käppen. Ungjävlen muttrade han säkert. Och kanske slyngel.

En stor läckande oljetank var fastmonterad på taket med ordet "RESERVTANNK" spraymålat på sidan. Killen i bilen tog tag om passagerarsätets nackstöd, tittade bakåt och backade i 60 km/h de sista 200 meterna i motsatt färdriktning upp till mig. Han gjorde en misslyckad handbromsvändning och plöjde rätt in i en odling med ekologiska gurkor. Man såg riktigt hur han satt och svor i bilen samtidigt som han gav full gas i ettan och sprutade upp jord och sten på ett gammalt fornminne. Svarta avgaser täckte himlen innan han gav upp och klev ur bilen.

Utan att ta notis om mig stegade han bak i sin alldeles för stora minkpäls och hämtade två ozonfarliga sprayflaskor som han tömde ut i luften utan direkt anledning. En tredje plockade han upp och tände två cigaretter med, med hjälp av sin tändare...

Han öppade sen bakdörren (som var fylld med kol) och skyfflade in lite kol i den eldade kolmotorn.

- TJJJJJJJJJJJJJJJJJJEEEEENA SKOGAN, skrek han alldeles för högt när han fick syn på mig, så högt att alla hundar inom en km radie började skälla.
- Hej hej.
- Du, jag ska till vattenreservatet och dumpa det här oljefatet, ska du med?
- N...jag vet vet inte, det låter lite ansvarslöst?
- Ansvarslöst schansvarslöst, live it little för helvete, du är säkert en sån homo som köper ekolooogiskt (här vinklar han på huvudet och handen och talar med homosexuell röst).
- Jo visserligen men jag tycker inte att d...
- AMEN VA FAN, skit i det då, skrek han och hoppade in i bilen igen.

Han stod i ytterligare tjugo minuter och spydde ut avgaser innan han gav upp, gick ur bilen, plockade ner det läckande oljefatet och började rulla det framför sig.

Han vände sig om efter ungefär femtio meter, räckte mig fingret och fortsatte sen bort i horisonten.

/Skogan

Inga kommentarer: