söndag 4 november 2007

The true story ya'll

Efter Skogans inlägg igår, som närmast totalt saknade verklighetsförankring, ser jag ett uppenbart, för att inte säga alarmerande, behov av att beskriva hur det verkligen gick till när jag tvingades in i den smutsiga branschen även känd som Skogans blogg. Eftersom jag till vardags arbetar inom politik är visserligen fulspel allt annat än nytt för mig, men då brukar vi ju inte gå ut med det på bloggar, utan istället sprida det anonymt till olika kvällstidningars nätupplagor.

Anywho. Klockan var väl ungefär 3 på natten igår när Skogan ringde mig på mobilen för att berätta om sin "fantastiska" idé (att han ringde mig klockan 3 kan verka lite besynnerligt med tanke på att det var ungefär fyra timmar efter att han presenterade sin idé på bloggen, men det är inte det historien handlar om). Nattliga samtal från Skogan, samtal som allt som oftast saknar någon som helst poäng eller mening, är ganska vanligt förekommande, men den här gången var det i alla fall inte natten innan ett viktigt jobbmöte för mig, vilket han på något sätt alltid annars brukar pricka in. Nu var jag istället vaken och satt i skinnsoffan med ett dyrt glas rött och läste Dostojevskij, i en originalutgåva givetvis.
- Forsen! Forsen! Jag har en sån JÄÄÄVLA grym idé alltså, närmast flämtade han fram, alldeles för uppspelt.
- Jaha....? suckade jag, och tog lite mer vin för att försöka döda den mentala smärta som jag redan nu kände på mig att det här samtalet skulle framkalla.
- JA! Jag tänkte att du kunde gästskriva på min blogg, så JÄÄÄVLA gött det hade varit asså!!
- Va, din blogg? Jag trodde du skrotade den för typ tre år sedan efter det där fiaskot när du började skriva om danska småkakor eller vad det var?
- Nej, WHESKY!!
- Va? Du menar whisky?
- Nej nej, whesky, WHESKY!!
På något sätt kom nu Skogans saliv genom min telefon, som jag fick ta bort från örat en sekund.
- Okej, jag hör dig Skogan... Men varför i hela världen skulle jag vilja lägga ens en bråkdel av min extremt dyrbara tid på att skriva på din blo..
- Äh, dyrbar schmyrbar! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
- .... alltså, skulle det vara en motivering eller?
- Japp, då säger vi det!
Skogan "avslutade" nu samtalet genom att börja slå numret till en annan person.

Ja så gick det till och nu sitter jag här, ofrivlligt dömd att producera texter till Skogans blogg.
Oh the joy, the joy of it all. Suck...

/Forsen


Inga kommentarer: